مشاور دیجیتال مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست و مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟

مشاور دیجیتال مارکتینگ یک بازاریاب دیجیتال با تجربه است که مسئول پروموشن و بازاریابی محصولات/ خدمات شرکت هاست و برای اینکار از تمام کانال های بازاریابی آنلاین و خدمات دیجیتال مارکتینگ در دسترس استفاده میکند. کار مشاور دیجیتال مارکتینگ طراحی و نظارت بر اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به منظور افزایش آگاهی، ترافیک و فروش آن برند است. در ادامه به صورت کامل درباره مهارت های مشاور بازاریابی دیجیتال، وظایفش و اینکه چرا کسب و کار ها به آن ها احتیاج دارند توضیح می دهم.

وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ در یک نگاه :

  1. آنالیز کسب و کار و رقبای آن در فضای آنلاین
  2. بهبود و یا تدوین بیزینس مدل 
  3. شناخت بازار هدف و تقسیم بندی بازار
  4. تدوین پرسونای مخاطب و ارائه ارزش پیشنهادی و راه حل کسب و کار به ازای هر پرسونا
  5. آنالیز و بررسی تمامی کانال های آنلاین مورد استفاده کسب و کار 
  6. بررسی مسیر خرید مشتری و مشخص کردن استراتژی برای هر مکان ارتباط با مشتری در این مسیر
  7. تحلیل و بررسی محتوای تولید شده
    تدوین برنامه جامع دیجیتال مارکتینگ
  8. تدوین برنامه بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو
  9. تدوین استراتژی محتوا 
  10. برنامه ریزی تولید و نشر محتوا
  11. طراحی کمپین تبلیغاتی
  12. ارائه راهکارهای بازاریابی دیجیتال برای جذب مشتری و افزایش فروش
  13. ارائه روش های تخصصی بازاریابی در موتور جستجو گوگل و طراحی کمپین گوگل ادوردز
  14. تحلیل و پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب
  15. آنالیز دقیق و تهیه گزارش از عملکرد سایت
  16. تحلیل وب سایت شامل بررسی UI , UX سایت و ارائه راهکارهای تخصصی برای رفع مشکلات و بهبود آن
  17. آنالیز ساختار و سرعت سایت
  18. مشاوره و نظارت بر اجرای کمپین پیامکی و بازایابی ایمیلی
  19. تحلیل ورودی های وب سایت و تلاش برای جذب مشتری در فضای مجازی
  20. برنامه ریزی ریپورتاژ آگهی در سایت های مرجع
  21. مشاوره بر اجرای کمپین های تبلیغات کلیکی
  22. بهبود تعامل با مشتریان و رشد ER از طریق شبکه های اجتماعی
  23. تحلیل و سنجش میزان موفقیت کسب و کار در رسیدن به اهداف بازاریابی دیجیتال
  24. بهبود نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

مهارت هایی که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید داشته باشد

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

۱- تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

مشاور بازاریابی دیجیتال باید توانایی تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال را در راستای استراتژی کلان کسب و کار داشته باشداستراتژی بازاریابی دیجیتالی طرحی است که نشان می دهد چگونه کسب و کار شما از طریق کانال های آنلاین مانند موتور های جستجو و رسانه های اجتماعی به اهداف بازاریابی خود می رسددر برنامه های استراتژی به طور خلاصه از کانال های آنلاین و تاکتیک های بازاریابی دیجیتال استفاده  شده و سعی می شود تا با بهبود نرخ تبدیل، اثر بخشی فعالیت های انجام شده را افزایش داده یابد. به فردی که به صورت متمرکز در حوزه تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکند، استراتژیست بازاریابی دیجیتال می گویند. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله استراتژیست بازاریابی دیجیتال کیست و چه وظایفی دارد؟ را مطالعه کنید .

2- بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

برای یک مشاور موفق در حرفه بازاریابی دیجیتال، داشتن دانش عالی از سئو ، یک الزام استدانستن نحوه بهینه سازی سایت برای بهبود بازدید وب سایت در موتورهای جستجوی مختلف، یک گام مهم برای هر کمپین بازاریابی دیجیتال استکار مشاور این است که تیم خود که شامل متخصصان سئو هم می شوند مدیریت و یک کمپین سئو را طراحی و اجرا کندخروجی این کمپین باید قابل اندازه گیری باشد در دنیای بازاریابی دیجیتال این خروجی ها به رتبه های بالاتر و ترافیک ارگانیک بیشتر ترجمه می شودبنابراین، در موقع انتخاب مشاور بازاریابی دیجیتال حتما به میزان تسط مشاور به مهارت های سئو دقت کنید.

سئو

۳- تبلیغات کلیکی (PPC):

بخش بزرگی از بودجه بازاریابی برای کسب و کارهای آنلاین به تبلیغات پرداخت می شود که مشاور بازاریابی، مسئول به حداکثر رساندن بازده سرمایه گذاری (ROI) برای هر ریال که صرف تبلیغات می شود خواهد بود. مشاور برای انجام این کار باید دانش بالایی از چگونگی کار پلت فرم های PPC مختلف، مانند تبلیغات در گوگل، تبلیغات در سایت ها مختلف ،فیس بوک و اینستاگرام (لازم به ذکر است که ما در ایران به علت تحریم ها قادر به استفاده از بخش های تبلیغاتی سوشال مدیا ها رو نداریم. ) و …  داشته باشد.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

۴- بازاریابی رسانه های اجتماعی :

یک مشاور بازاریابی دیجیتال حرفه ای باید بداند که چگونه از شبکه های اجتماعی به عنوان یک کانال  ارتباط و فروش استفاده کند. مشاور باید دانش لازم برای طراحی کمپین های تبلیغاتی جهت افزایش آگاهی از برند و افزایش مشارکت مخاطبین داشته باشد. معمولا کمپین های شبکه های اجتماعی به دو صورت راه اندازی می شود. 1- از مخاطبین خواسته میشود که جهت شرکت در کمپین در شبکه اجتماعی اقدامی انجام دهند (مثل تولید محتوا و منتشر کردن با هشتگ خاصی ) 2- مخاطبین رو به سمت صفحه لندینگی در داخل سایت هدایت میکنن تا در انجا اقدامی انجام دهند و با گرفتن سرنخ از مخاطبین آن ها را وارد قیف فروش خود میکنند تا در نهایت ان ها تبدیل به مشتری شوند.

۵- بازاریابی محتوا :

علاوه بر مدیریت بودجه، بخش بزرگی از زمان مشاور برای مدیریت محتوا صرف خواهد شدکه این کار میتواند شامل مدیریت تولید و توزیع محتوای وب سایت (مانند پست های وبلاگ، مطالعات موردی، و غیره)، نسخه های تبلیغاتی، پست های رسانه های اجتماعی و همچنین محتوا برای انتشار در وب سایت های دیگر به عنوان پست های مهمان یا ریپورتاژ آگهی شده باشد.برای تامین تمام نیازهای محتوا، مشاوره بازاریابی دیجیتال باید تجربه بالایی درباره ی طراحی استراتژی محتوا و برنامه ریزی آن داشته باشد. 

بازاریابی محتوایی

۶- بازاریابی ایمیلی

ساخت یک لیست ایمیل سودآور چیزی است که بسیاری از شرکت ها نمی توانند انجام دهند. برای اینکه بتوانید از بازاریابی ایمیل به عنوان یک کانال فروش استفاده کنید،  مشاور شما باید درک خوبی از قیف فروش ایمیل و نحوه استفاده از سامانه های اتوماسیون ایمیل برای انجام این کار انجام داشته باشد.

۷- بهینه سازی نرخ تبدیل :

هنگامی‌که تیم بازاریابی کسب و کار شما از طریق کانال های مختلفی همچون سئو، تبلیغاتی کلیکی، سوشال مدیا، بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ و سایر روش های جذب ترافیک، شروع  به جذب بازدید کننده میکند مشاور شما باید به برای تبدیل لید ها و پرورش آن ها و در نهایت تبدیل لید ها به مشتری برنامه داشت باشد و سعی کند تا با بهبود نرخ تبدیل تعداد لید های تبدیل شده به مشتری را افزایش دهد.به‌عنوان نمونه فرض کنید که وب‌سایت شما  ۱۰هزار بازدیدکننده در ماه دارد که نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به lead و نر خ تبدیل lead به مشتری هرکدام ۱٪ استاگر شما بخواهید نرخ تبدیل وب‌سایت خود را بهبود دهید و آن را دوبرابر کنید، با افزایش تعداد بازدیدکنندگان خود نمی‌توانید انتظار داشته باشید که نرخ تبدیل وب‌سایت خود را افزایش داده باشید؛ بلکه باید تدابیری بیندیشید که از همین ترافیک موجود بتوانید تعداد lead و مشتری جدید بیشتری تولید کنیدبه این اقدام بهبود نرخ تبدیل یا CRO گفته می شود.

۸- آنالیز  و تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل در دیجیتال مارکتینگ اهمیت بسیار زیادی دارددر واقع یکی از مزیت های اصلی بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی و آفلاین قابلیت آنالیز دقیق اقدامات انجام شده استبنابراین شما و مشاور دیجیتال مارکتینگ تان باید همواره بررسی کنید و ببیند که آیا به اهداف بازاریابی خود رسیده‌اید یا نهبه همین دلیل کار با ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس اهمیت زیادی پیدا می‌کند و مشاور شما باید توانایی کار با ابزارهای تجزیه و تحلیل را داشته باشد.  با استفاده از این ابزار شما می‌توانید بهترین مطالب وبسایت، نرخ کلیک، بررسی کمپین‌های تبلیغاتی و موارد بسیار دیگر را بررسی کنید.

تفاوت بین یک مشاور بازاریابی دیجیتال و متخصص بازاریابی دیجیتال چیست؟

  • مشاور بازاریابی دیجیتال کسی است که در بازاریابی دیجیتال در مقایسه با سایر متخصصان بازاریابی دیجیتال دارای تجربه بسیار بیشتری است.
  • مشاور بازاریابی دیجیتال خودش خویش فرماست و کارمند یک شرکت یا یک سازمان نیست.
  • نقش اصلی یک مشاور بازاریابی دیجیتال طراحی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است. همچنین بر اجرا و کار سایر متخصصان بازاریابی دیجیتال نظارت می کند.
  • حقوق و حق الزحمه مشاوران بازاریابی دیجیتال معمولا به صورت ساعتی یا پروژه ای پرداخت می شود و مانند سایر مشاغل این حوزه حقوق و دستمزد ثابت ندارند.
  • یک متخصص بازاریابی دیجیتال به عنوان بخشی از یک تیم بازاریابی دیجیتال کار می کند.
  • یک مدیر بازاریابی دیجیتال، تیمی از بازاریابان دیجیتال را در یک سازمان یا یک شرکت، هدایت و رهبری می کند.
  • یک بازاریاب دیجیتال فریلنسر، بدون اینکه کارمند شرکتی یا سازمانی بشود خدمات بازاریابی را به آژانس ها یا مستقیم به کسب و کار ارائه می دهد.

چه کسب و کارهایی به مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند ؟

در دنیای امروز با توجه به رشد روز افزونه اینترنت در بین مردم، فارغ از اندازه کسب و کار، همه سازمان ها و شرکت ها برای تدوین و انتخاب بهترین استراتژی ها و تاکتیک های بازاریابی دیجیتال به مشاور بازاریابی دیجیتال نیاز دارند. همه ی کسب و کارهایی که به دنبال توسعه بازار و جذب مشتریان بیشتر هستند مدیرانی که میخواهند برای کسب و کارشان استراتژی مناسب بازاریابی آنلاین تدوین کنند. صاحبان کسب و کاری که برای اندازه گیری، آنالیز و تحلیل شاخص های کلیدی بازاریابی دیجیتال به مشورت نیاز دارند، شرکت هایی که به دنبال بهبود نرخ تبدیل هستند و تلاش میکنند با بودجه تبلیغاتشان اثربخش ترین نتیجه را دریافت کنند. کسانی که میخواهند فرآیند سئو سایتشان اصولی و با برنامه انجام شود و با کلماتی کلیدی رتبه بگیرند که سهم عمده ای از جستجوی مخاطبین هدف را شامل شود. و …. به عبارت دیگر وجود یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ با تجربه در کنار همه ی کسب و کارهایی که تمایل به گسترش فعالیت خود در بستر آنلاین، جذب و ارتباط با مشتری از طریق کانال های آنلاین را دارند بسیار ضروری است .

سوالات متداول

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست‌؟

مشاور دیجیتال مارکتینگ یک بازاریاب دیجیتال با تجربه و متخصص است که مسئول پروموشن و بازاریابی محصولات/ خدمات شرکت هاست و برای اینکار از تمام کانال های بازاریابی آنلاین و خدمات دیجیتال مارکتینگ موجود استفاده میکند.

وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

  • آنالیز کسب و کار و رقبای آن در فضای آنلاین
  • بهبود و یا تدوین بیزینس مدل 
  • شناخت بازار هدف و تقسیم بندی بازار
  • تدوین پرسونای مخاطب
  • طراحی کمپین تبلیغاتی
  • ارائه راهکارهای بازاریابی دیجیتال برای جذب مشتری و افزایش فروش
  • بررسی مسیر خرید مشتری
  • تحلیل و بررسی محتوای تولید شده
  • تدوین برنامه جامع دیجیتال مارکتینگ
  • تدوین برنامه سئو
  • تدوین استراتژی محتوا کسب و کار
  • و . . .

تفاوت مشاور بازاریابی دیجیتال و متخصص بازاریابی دیجیتال

مشاور بازاریابی دیجیتال کسی است که در بازاریابی دیجیتال در مقایسه با سایر متخصصان بازاریابی دیجیتال دارای تجربه بسیار بیشتری است . و همچنین خودش خویش فرماست و کارمند یک شرکت یا یک سازمان نیست.

از طرفی حقوق و حق الزحمه مشاور دیجیتال مارکتینگ معمولا به صورت ساعتی یا پروژه ای پرداخت می شود و مانند سایر مشاغل، حقوق و دستمزد ثابت ندارد.

برای دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ با من تماس بگیرید و یا فرم زیر را پر کنید

>>>>> 09134452920 <<<<<