ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت
چرا شما باید سایت تان را سئو کنید؟
موتور های جستجو در فراهم آوردن ترافیک هدفمند بی نظیر و منحصر به فرد هستند. افراد زمانی که به دنبال محصول یا خدمات مورد نیاز خود میگردند اولین جایی که بررسی میکنند موتور های جستجو است.
در صد بالایی از ترافیکی که وارد سایت ها میشود از طریق سرچ افراد در موتورهایی جستجوی بزرگی همچون گوگل و بینگ است (که البته در ایران بالا 95 درصد جستجوها در گوگل انجام میشود) . اگرچه شبکه های اجتماعی و سایر انواع ترافیک می توانند بازدید را برای سایت به ارمغان بیاورند، اما موتور جستجو، کانال اصلی ناوبری بیشتر کاربران اینترنت است. این موضوع درباره همه سایت ها صدق میکند.
بنابراین با دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ و انجام فرآیند سئو سایت، این امکان را برای کسب و کارتان فراهم کرده اید تا در فضای اینترنت، در دیدرس افراد بسیار زیادی باشید که از قضا مشتریان بالقوه شما هستند.
خودتان بهتر میدانید که در بازاریابی سنتی و برونگرا همیشه شما به دنبال مشتری هستید و باید مراحل زیر را برای فروش طی کنید.
- جلب اعتماد برای خرید از شما (سخت ترین مرحله فروش)
- یخ شکنی برای نزدیک تر شدن به مشتری
- معرفی کامل محصول و توضیح اینکه چرا این محصول را باید بخرند؟
حالا فرض کنید که چطور می شود اگر که مشتری بالقوه به دنبال شما بیاید آن هم بدون گذراندن مراحل فروش سنتی که هزینه و انرژی بسیار زیادی را از شما میگرفت. همچنین در نظر داشته باشید که بازاریابی سنتی در حال حاضر به تاریخ انقضای خود رسیده است. و شما باید هرچه سریع تر خودتان را بازاریابی نوین همگام سازید. شاید به همین دلیل است که تعداد وبسایت هایی که به دنبال خدمات سئو (SEO) هستند و برایشان اهمیت پیدا کرده است ، چندین برابر شده اند.
بنابراین کسب و کار ها برای گسترش کار خود و نیز زنده ماندن، مجبور هستند برای ارتباط سازی و تعامل بیشتر با مشتریانی که به دنبال کار آن ها هستند در فضای اینترنت حضور داشته باشند البته به شرطی که دیده شوند. خب واضح است که بزرگتر شدن دایره مشتریان درآمد بیشتری برای صاحبان کسب و کار در پی خواهد داشت.
از طرف دیگر سئو در سال های گذشته به نوعی به اعتبار کسب و کار ها کمک کرده است. و بالا بودن وب سایت شما با کلمات کلیدی حوزه فعالیت تان نشان دهنده اعتبار شما و کسب و کارتان است. به همین دلایل بهینه سازی(SEO) سایت یکی از مهم ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ است.
از این رو به شما پیشنهاد میکنم تا حتما روی سئو سایت تان سرمایه گذاری کنید. اما دقت کنید با شخص و یا تیمی کار کنید که به صورت اصولی و استاندارد روی پروژه SEO کار کند و از روش های زود بازده سئوی کلاه سیاه که منجر به پنالتی شدن سایت شما و در برخی مواقع حذف کامل سایت شما از موتور های جستجو می¬شود استفاده نکنند.
اگر بخواهم خیلی مختصر بخش های پایه ای فرآیند سئو را بگویم؛ آن را به سه دسته زیر یعنی تکنیکال (Technical SEO)،
داخلی(On-Page SEO) و سئو خارجی (Off-Page SEO) تقسیم میکنیم .
انجام خدمات سئو و بهینه سازی سایت
فاکتور های رتبه بندی سایت ها در گوگل
- محتوای مورد نیاز مخاطب : شما باید محتوای مورد نیاز مخاطبانتان را در سایتتان ارائه کنید. برای اینکار باید آنچه را که مردم جستجو می کنند شناسایی کنید و محتوایی متناسب با نیازهای آنها تولید کنید .
- آماده سازی وب سایت برای خزنده های گوگل: این نکته خیلی بدیهی است. اگر می خواهید در نتایج موتور جستجو رتبه بگیرید، وب سایت شما باید در دسترس خزنده های موتورهای جستجو باشد.
- کیفیت و کمیت لینک ها : هرچه صفحات با کیفیت بیشتری به وب سایت شما لینک بدهند ، اعتبار بیشتری در نظر گوگل خواهید داشت. خوب باید دقت کنید هم تعداد لینک های دریافتی مهم است و هم کیفیتشان که باید تمام تلاشتان را بکنید تا وبسایت های با قدرت بالایی لینک دریافت کنید. لازم به ذکر است که لینک سازی از نظر گوگل اقدامی ممنوع است و اگر متوجه لینک سازی سایت شما شود ممکن است آن را پنالتی کند و سایت شما کلا از نتایج حذف شود.
- محتوا با توجه به قصد کاربر : سئو نه تنها در مورد کلماتی است که استفاده می کنید بلکه در مورد نوع محتوا و جامعیت آن نیز هست – اگر شما بازدیدکنندگان را خوشحال کنید، گوگل نیز خوشحال خواهد شد و در نتیجه رتبه شما را بهبود خواهد داد. به این دلیل که گوگل به دنبال آن است که مرتبط ترین سایت ها با جستجو کاربر را به او نشان دهد بنابراین یکی از مهم ترین فاکتور های تشخیص اینکه چگونه به سایت ها رتبه دهد این است که آیا شما محتوایی که کاربر به دنبال آن بوده و آن نیاز داشته را به او ارائه کرده اید یا خیر.
- محتوای منحصر به فرد: در مورد استفاده از محتوای تکراری در وب سایت خود بسیار مراقب باشید. تا چند سال پیش و قبل از آپدیت الگوریتم گوگل، خیلی از سایت ها با محتوای کپی و تکرار سعی داشتند تا گوگل را گول بزنند و رتبه بگیرند. اما در حال حاضر گوگل متوجه منحصر به فرد بودن یا تکراری بودن محتوا های وب سایت ها می شود و رتبه سایت هایی را بهبود می دهد که محتوای یونیکی را برای کاربر تولید کرده باشند.
- EAT: : مخفف Expertise, Authority, Trust: به معنای تخصص ، اعتبار ، اعتمادپذیری است. تخصص یعنی در مورد یک حوزه مشخص، دانش و مهارت بالایی داشته باشید. اما در سئو، دانش به تنهایی شما را به صفحه اول نمیرساند. بلکه شما باید بدانید چطور از این دانش استفاده کنید تا به خوبی نیاز کاربران سایت خود را رفع کنید. اول بفهمید مخاطب شما چه جستجویی انجام میدهد، بعد محتوای خود را با جستجوی کاربران هدف گذاری کنید. بخش زیادی از این مرحله با تحقیق کلمات کلیدی در سئو شروع میشود. اعتبار : متخصص بودن در یک حوزه لازم است، اما کافی نیست. تنها زمانی میتوانید مطمئن باشید که به اندازه کافی در یک موضوع دانش و مهارت بالایی دارید، که دیگران هم شما را تایید کنند. وقتی صحبت از یک حوزه مشخص شود که دیگران به نام برند شما اشاره کنند، به واسطه دانش و مهارت خود، اعتبار خوبی هم نزد دیگران کسب کرده اید. در سایت این اشاره به وسیله بک لینک نمود پیدا میکند.اعتمادپذیری : در دنیای واقعی اگر بخواهید اعتماد کسی را جلب کنید (مثلاً با کسی ازدواج کنید!)، باید زمان زیادی بگذرد تا این اعتماد شکل بگیرد. در سئو هم چنین قانونی وجود دارد. جلب اعتماد گوگل کار راحتی نیست و نمیتوانید به امید فعالیت چند ماهه، چشم انتظار اعتماد گوگل باشید. سیگنال های EAT به وسیله انسان های واقعی که به آن ها اصطلاحا به آنها Quality Raterگفته می شود. ارزیابی می شوند. و با نتایج به دست آمده از الگوریتم ها تطابق داده می شود. به زبان ساده شما باید به وسیله این سه فاکتور به گوگل بفهمانید که محتوای تولید شده توسط شما با کیفیت است و برای کاربران بسیار کاربردی است.
- محتوای تر و تازه : برخی از موضوعات نسبت به موضوعات دیگر به طراوت و تازگی بیشتری نیاز دارند ، اما با این وجود ، شما باید مرتباً مطالب خود را به روز کنید تا کیفیت آن و میزان کاربردی بودن آن را بالا ببرید
- نرخ کلیک : برا بهبود نرخ کلیک لازم است تا عنوان و توضیحات متادیسکریپشن صفحات سایت تان بهینه کنید. نکات بسیار زیاد وجود دارد برای اینکه شما عنوان جذابی برای صفحه خودتان بنویسید تا احتمال کلیک کردن کابران در صفحه نتایج را بالا ببرید. به عنوان مثال استفاده از اعداد میتواند نرخ کیک را افزایش دهد. یکی از مهم ترین نکاتی که فرد یا شرکتی که خدمات سئو را برا شما انجام میدهد باید رعایت کند همین موضوع بهبود نرخ کلیک است.
- سرعت وب سایت : با استفاده از ابزار PageSpeed Insights حتما بررسی کنید تا مطمئن شوید بازدیدکنندگان شما مجبور نیستند برای بارگذاری صفحه زیاد منتظر بمانند ، در غیر این صورت ، احتمال زیادی وجود دارد که آنها قبل از بازدید از سایت خارج شوند.
- روی هر دستگاهی کار می کند : وب سایت شما باید روی هر دستگاه و هر اندازه صفحه نمایش کاملاً درست و مناسب کار کند (به یاد داشته باشید که اکثر کاربران اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه می آیند) اصطلاحا می گویند وب سایت باید ریسپانسیو یا واکنش گرا باشد.
- البته که بیش از ۱۰۰ ها فاکتور دیگر نیز وجود دارد که من در این قسمت تنها به مهم ترین ها را اشاره کردم. موارد دیگری که باید به آن ها نیز اشاره کنم شامل موارد زیر است : بهینه بودن عکس ها، ساختار صفحه، عمق محتوا، سوشال سیگنال ها، عمر و سن دامنه، استفاده از استراکچر دیتا ها، میزان تکرار کلمات کلیدی، استفاده از مدیا های مختلف در صفحه، زمان ماندگاری کاربر درسایت، ساختار محتوا و …برا اطلاع بیشتر از مابقی فاکتورها حتما در گوگل سرچ کنید.
مهمترین خدمات سئو سایت که من ارائه می دهم :
سوالات متداول
قیمت خدمات سئو سایت چگونه تعیین می شود؟
من هزینه انجام خدمات سئو را با توجه به کلمات انتخابی کارفرما، مدت زمان مورد نیاز تا رسیدن به نتیجه، عمر دامنه و سلامت فنی و محتوای سایت به صورت ماهانه اعلام می کنم.
چقدر طول میکشد تا سایت به صفحه اول برسد؟
زمان انجام پروژه سئو، بستگی به سختی و سطح رقابت کلمات کلیدی مد نظر کارفرما دارد میزان بودجه برای خرید ریپورتاژ و عوامل دیگر دارد. از این رو با توجه به این معیارها، زمان به سرانجام رسیدن پروژه در ابتدای کار به کارفرما اعلام می شود.
صادق باقری و تیمش از چه روشی برای سئو استفاده می کنند؟
در ابتدای امر و بعد تحلیل بررسی و مشخص شدن کلمات کلیدی، استراتژی سئو تدوین می شود. سپس از طریق اقدامات سئو کلاه سفید (تولید محتوا مفید و هدفمند، بهنیه سازی محتوا از لحاظ سئو و بهینه سازی سئو فنی سایت) به بهینه سازی سایت شما برای موتور های جستجو پرداخته می شود. در ادامه با توجه به محدودیت بودجه و زمان از تکنیک های کلاه خاکستری ایمن مانند لینک سازی استفاده می کنیم تا در نهایت یک نتیجه پایدار و استاندارد را به کارفرما تحویل داده شود.
آیا بعد از رسیدن به نتایج مورد نظر، برنامه ای مشخص برای نگهداری رتبه ها در پایان قرارداد وجود دارد؟
بله. بعد از پایان پروژه و قرارگرفتن کلمات کلیدی کارفرما در صفحه اول گوگل، قرارداد پشتیبانی و نگهداری رتبه ها منعقد می شود و اقدامات لازم حهت حفظ و حتی ارتقای رتبه ها انجام میپذیرد.