دیجیتال مارکتینگ

ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ

این واقعیتی از زندگی است که ما در یک جهان وابسته به تکنولوژی زندگی می کنیم که برای پاسخ به هر گونه سؤال و یا رفع نیازهایمان به اینترنت متصل می شویم. در دهه گذشته، بازاریابی دیجیتال به یک جزء حیاتی در استراتژی بازاریابی کلی سازمان ها تبدیل شده است. به این دلیل که به شرکت ها اجازه می دهد تا به صورت هدفمند و دقیق محصولاتشان را در مقابل دید یک مخاطبانی قرار دهند که به احتمال زیاد به محصولاتشان علاقه مندند و جزء مخاطبین هدف آن ها هستند.. دلایل مهم دیگری نیز در همه گیر شدن بازاریابی دیجیتال موثر است که در ادامه تک تک آن ها را بررسی می کنیم.
بازاریابی دیجیتال شامل طیف گسترده ای از تاکتیک های بازاریابی و تکنولوژی های مورد استفاده برای ارتباط گرفتن با مشتریان بالقوه و گرم نگه داشتن مشتریان فعلی است. من صادق باقری هستم استراتژیست بازاریابی دیجیتال، چندین سال است که در زمینه بازاریابی دیجیتال فعالیت دارم. در اینجا 8 مورد از مهم ترین انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ که توسط من انجام می شوند را می بینید.

image

سئو سایت

بهینه سازی و افزایش ترافیک سایت

image

تدوین استراتژی

تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

image

طراحی سایت

طراحی انواع سایت نمایشگاهی و فروشگاهی

image

مشاوره

مشاوره تخصصی بازاریابی دیجیتال

image

گوگل ادز

تبلیغات در گوگل

image

بازاریابی سوشال مدیا

برنامه ریزی، تولید محتوا

image

طراحی کمپین تبلیغاتی

طراحی و اجرای کمپین

image

تولید و بازاریابی محتوا

تولید محتوای هدفمند

جهت سفارش خدمات دیجیتال مارکتینگ تماس بگیرید

دیجیتال مارکتینگ چیست

در زیر برخی تعاریف از سایت های مرجع در رابطه با دیجیتال مارکتینگ را بخوانید:
دیجیتال مارکتینگ شامل استفاده از همه ابزار های الکترونیکی و اینترنتی است. بیزنس ها با کانال های دیجیتال مثل موتور های جستجوگر، سوشال مدیا، ایمیل و بقیه ابزار ها را در خدمت میگیرند تا با مشتریان فعلی و بالقوه خود در ارتباط باشند.

(hubspot.com)

دیجیتال مارکتینگ بخشی از بازاریابی است که از اینترنت و ابزارهای دیجیتالی مثل دسکتاپ، موبایل ، دیجیتال مدیا و پلت فرم ها برای پروموت کردن محصولات یا خدمات استفاده می کند.

ویکی پدیا)

بازاریابی دیجیتال هر فرمی از بازاریابی محصول و خدمات است که با ابزارهای الکترونیکی انجام می شود.

(neil patel)

دیجیتال مارکتینگ اقدام به پروموت کردن و فروش محصولات و خدمات به وسیله به خدمت گرفتن تاکتیک ها بازاریابی آنلاین، مثل بازاریابی سوشال مدیا، بازاریابی موتور های جستجو (SEM) و بازاریابی ایمیل است.
(Digitalmarketer.com)

انواع خدمات بازاریابی دیجیتال

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مشاور دیجیتال مارکتینگ

با بهره‌مندی از خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ می‌توانید در مدیریت منابع انسانی، مالی، زمانی و … موفق‌تر باشید. مشاوره دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا با استفاده از یک برنامه‌ریزی هدفمند و زمان‌بندی مشخص در مسیر اهداف خود با اطمینان خاطر بیشتری گام بردارید.
با بکارگیری دیجیتال مارکتینگ در استراتژی سازمان ها می توانند جایگاه بهتر و پررنگ تری در بازار نسبت به رقبای خود کسب کنند. معمولا کسب و کار ها برای بازاریابی دیجیتال موفق از یک یا چند ابزار استفاده میکنند که انتخاب این ابزار ها حتما باید توسط یک مشاوره متخصص و با تجربه، بر اساس نوع کسب و کار ، مخاطب هدف و استراتژی تدوین شده برای رسیدن به اهداف بازاریابی انجام شود

سئو و بهینه سازی سایت

موتور های جستجو در فراهم آوردن ترافیک هدفمند بی نظیر و منحصر به فرد هستند. افراد زمانی که به دنبال محصول یا خدمات مورد نیاز خود میگردند اولین جایی که بررسی میکنند موتور های جستجو است. در صد بالایی از ترافیکی که وارد سایت ها میشود از طریق سرچ افراد در موتورهایی جستجوی بزرگی همچون گوگل و بینگ است (که البته در ایران بالا 95 درصد جستجوها در گوگل انجام میشود) . بنابراین با انجام فرآیند سئو سایت، این امکان را برای کسب و کارتان فراهم کرده اید تا در فضای اینترنت، در دیدرس افراد بسیار زیادی باشید که از قضا مشتریان بالقوه شما هستند.

سئو

تولید محتوا و بازاریابی محتوایی

محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شما است. محتوا ما را آگاه می‌کند، به سؤالاتمان پاسخ می‌دهد، سرگرممان می‌کند، باعث می‌شود لبخند بزنیم، در تصمیم گیری راهنماییمان می‌کند و…. محتوا به شما کمک می‌کند، مشتری‌ها را به سمت خود جذب کنید تا مخاطبان درگیرتان شوند و از تعامل با شما ارزش بدست بیاورند. همچنین می‌توانید بازدید کنندگان جدیدی به سایت خود بیاورید و آن ها را تبدیل به تعامل کننده و درنهایت مشتری کنید. بهتر است بگویم اگر شما محتوایی تولید نکنید، از قافله رقبا عقب خواهید ماند.

اما صرفا تولید محتوا شما را به نتایج دلخواه نمی رساند و شما نیاز دارید تا از تاکتیک بازاریابی محتوا در استراتژی خود استفاده کنید.

بازاریابی محتوا، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار شما است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. جذب مخاطب در این استراتژی، با ارائه محتوای ارزشمند انجام می‌شود.

بازاریابی محتوایی

تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای حضور در فضای آنلاین نیاز به برنامه استراتژی بازاریابی دیجیتال دارید، این برنامه به کسب و کار شما کمک می کند تا جهت تحقق اهداف دیجیتال تعیین شده از طریق کانال های بازاریابی آنلاین اقدام کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که همه کانال‌های بازاریابی برای همه کسب و کارها مناسب نیستند. یعنی اگر سئو برای کسب و کاری جواب داده یا نداده است الزامی وجود ندارد که برای شما هم این چنین خواهد بود. پس بنابراین لازم است که هر کسب و کاری برای رسیدن به اهداف بازاریابی خودش استراتژی دیجیتال مارکتینگ منحصر به فردی تدوین کند.

طراحی کمپین تبلیغاتی

مجموعه‌ای از فعالیت‌های تبلیغاتی چندجانبه است که با برنامه‌ریزی دقیق، بکوشد پیام مناسب در دوره زمانی مناسب با بودجه مناسب را به سمع و نظر مخاطبان هدف برای دست یابی به اهداف آن کمپین، ترغیب نماید. معمولا کمپین های تبلیغاتی مبتنی بر هدف و یا مبتنی بر بودجه است. به عبارت دیگر بر اساس هدف مشخص و برای رسیدن به آن کمپین طراحی می شود و یا در ابتدا بودجه مشخص می شود و کمپین بر اساس مقدار آن بودجه طراحی می شود.

همانطور که از تعریف مشخص است، کمپین تبلیغاتی مجموعه ای از پارامتر ها را در خود دارد که آن را از یک تبلیغ ساده یا تبلیغ مناسبتی جدا می کند.

شاید یکی از مدلهای ساده که تصویر خوبی از تبلیغات ارائه می‌دهد مدل ۵M باشد. به این پنج واژه توجه کنید:

Mission (ماموریت)، Money (پول و بودجه)، Message (پیام)، Media (رسانه مورد استفاده)، Measurement (ارزیابی اثربخشی تبلیغات)

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی و اینستاگرام مارکتینگ

شبکه‌های اجتماعی شما را به انبوهی از میلیون‌ها کاربر، مرتبط می‌کند و شما در این فضا می‌توانید مخاطبان خود را به صورتی دقیق شناسایی و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. با تولید محتوای مناسب می‌توانید در یک بستر اجتماعی با مشتریان خود ارتباطی دوستانه ایجاد کنید، ارتباطی که می‌تواند ادامه‌دار باشد و عمیق‌تر شود، شاید مخاطبان بالقوه شما طرفداران آینده شما باشند. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از چندین ابزار دیجیتال مارکتینگ است که می‌توان از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ محصولات استفاده کرد. از این روش می‌توان برای افزایش ترافیک ورودی وبسایت شرکت استفاده کرد و همینطور برای پشتیبانی بیشتر از مشتریان به کار می‌آید.

مراحل انجام پروژه های دیجیتال مارکتینگ

فرآیند پروژه بازاریابی دیجیتال

آنالیز و تحلیل وضعیت کسب و کار

اولین اقدام بعد از بستن قرارداد خدمات دیجیتال مارکتینگ، آنالیز و تحلیل وضعیت کسب و کار است. تحلیل وضعیت شامل بررسی موقعیت خود کسب و کار، مخاطبین هدف و رقبا و… می باشد که به صورت دقیق تمامی عوامل تاثیر گذار را مورد بررسی قرار می دهیم. سان تزو استراتژیست نظامی چینی می گوید کسانی که پیروز می شوند، که در مرکز فرماندهی خود تعداد زیادی از عوامل را قبل از مواجهه با یک چالش به حساب می آورند. کسانی که شکست می خورند، در مرکز فرماندهی خود تعداد کمی از عوامل را قبل از مواجهه با یک چالش به حساب می آورند. محاسبه زیاد منجر به پیروزی می شود و محاسبه کم منجر به شکست می شود. بنابراین هرچه تجزیه و تحلیل بهتر باشد، تصمیم های آتی آسان تر خواهد شد. وقتی که شما شناخت بهتری از مشتریان، رقبا، ظرفیت ها و منابع خود در روند های بازار کسب کنید، تصمیم های مرتبط با استراتژی های و تاکتیک ها بسیار آسان تر می شود.

هدفگذاری بر اساس اهداف کلان

بعد از تحلیل وضعیت موجود نوبت به هدفگذاری برای رسیدن به وضعیت مطلوب است. بعد از بررسی وضعیت موجود لازم است تا  اینکه مشخص شود شما به کجا قرار است برسید و نهایت قله‌ی شما کجاست. مشخص کردن اهداف بسیار مهم است چرا که شما اگر ندانید به کجا می خواهید بروید هرچقدر که تلاش کنید هیچ گاه به مقصدتان نمی رسید. این اهداف میتواند شامل افزایش تعامل با مخاطبین، افزایش بازدید سایت، افزایش آگاهی از برند توسط مخاطبان، افزایش فروش آنلاین، افزایش ثبت نام در اپلیکیشن و یا سایت و … باشد

تدوین استراتژی و تاکتیک های بازاریابی

برای رسیدن به اهداف راه های مختلفی وجود دارد. با استراتژی است که می‌توان در مسیر رسیدن به اهداف قدم برداشت. با کمک استراتژی‌ها معین می‌کنید که چگونه و از کدام قسمت از بازار و کدام مسیر باید شروع به فعالیت نمود. بطور کلی در مرحله‌ی استراتژی باید برای رسیدن به اهداف خود تمامی مسیر‌های ممکن را شناسایی کرده و به دنبال انتخاب بهترین استراتژی برای رسیدن به هدف باشید. و در نهایت با انتخاب تاکتیک های مناسب جهت تحقق اهداف بازاریابی کسب و کار تلاش کرد. در مرحله تاکتیک باید بهترین تاکتیک را متناسب با موقعیت و وضعیت شرکت، بازار، مشتریان و … تعیین شود. در پروژه بازاریابی دیجیتال از تاکتیک‌هایی استفاده می‌شود که مختص دیجیتال و بازاریابی است. یعنی تاکتیک‌های منحصر به دیجیتال مارکتینگ که شامل سئو سایت، تبلیغات کلیکی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، کمپین های تبلیغاتی و… را می‌توان به عنوان تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ نام برد.

اجرا تمامی اقدامات برنامه ریزی شده

بعد از مشخص شدن استراتژی ها و تاکتیک نوبت به شروع اقدامات عملیاتی می رسد. اجرای تمامی اقدامات برنامه ریزی شده به صورت درست و در زمان مشخص شده یکی از مهم ترین بخش های پروژه برای رسیدن به اهداف است.

کنترل و ارزیابی اقدامات پروژه 

برای رسیدن به اهداف باید بر اساس استراتژی ها تصمیم گیری شود و از با استفاده از تاکتیک ها، اقدامات لازم و درست انجام شود. اما برای سرعت بخشیدن و بررسی کیفیت اقدامات انجام شده باید تمامی آن ها را مورد کنترل و ارزیابی قرار دهیم تا احتمال رسیدن به اهداف را بالاتر ببریم تا در نهایت اهداف مشخص شده تحقق یابند.

سوالات متداول درباره دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ بخشی از بازاریابی است که از اینترنت و ابزارهای دیجیتالی مثل دسکتاپ، موبایل ، دیجیتال مدیا و پلت فرم ها برای پروموت کردن محصولات یا خدمات استفاده می کند.

انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ کدام اند؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ، تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا، بازاریابی محتوایی، طراحی کمپین های تبلیغاتی، بازاریابی در سوشال مدیا، سئو، گوگل ادوردز، ایمیل مارکتینگ و . . .

 

 

 

 

 

 

 

تفاوت بازاریابی سنتی با دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  • رصد و اندازه گیری نتایج بازاریابی

    در تبلیغات سنتی، امکان رصد نتایج کمپین تبلیغاتی وجود ندارد، اما دیجیتال مارکتینگ داده‌های مورد نیاز برای اندازه‌گیری نتایج کمپین و محاسبه دقیق ROI را در اختیار بازاریابان و صاحبان کسب‌وکار قرار می‌دهد
  • هزینه های بازاریابی

    یک برند برای اینکه بتواند در تلویزیون تبلیغ کند یا در یک خیابان/ بزرگراه پرتردد به مدت محدودی بیلبورد داشته باشد، باید میلیاردها هزینه کند, ولی هزینه لازم برای اجرای کمپین‌ تبلیغاتی در فضای دیجیتال در تمام کانال‌های بازاریابی شاید برابر با استفاده از تبلیغات تلویزیونی باشد که همین مزیت قابل توجهی برای صاحبان کسب و کارها میباشدو
  • تارگت کردن مخاطبان هدف

    تارگتینگ باعث می‌شود مخاطبان واقعی شما تبلیغتان را مشاهده کنند. در حالی‌که تبلیغات سنتی به صورت عمومی نمایش داده می‌شود و هیچ‌گاه نمی‌توان مطمئن بود که کسانی که تبلیغ شما را دیده‌اند مخاطب هدفتان بودند یا خیر. داده‌محور بودن بازاریابی دیجیتال باعث شده تا قابلیت تارگتینگ و شخصی‌سازی برای بازاریابان فراهم شود.
  • دسترسی به مخاطبان

    تبلیغات سنتی از لحاظ جغرافیایی دارای محدودیت است. در مقابل، با استفاده از دیجیتال مارکتینگ و به لطف اینترنت می‌توانید فراتر از مرزهای جغرافیایی حرکت کنید و با بودجه کمتری به مخاطبان بیشتری و به صورت گسترده دسترسی داشته باشید. و اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران بیشتری قرار دهید.

برای شروع و یا بهبود فعالیت در حوزه بازاریابی دیجیتال با من تماس بگیرید و یا فرم زیر را پر کنید

>>>>> 09134452920 <<<<<