همه ما می‌دانیم این روزها تعداد کاربران اینترنت در حال افزایش هستند. امروزه می‌بینیم که اغلب کاربران از فروشگاه‌های اینترنتی خرید می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود که، بازار سنتی، به اندازه گذشته پول ساز نباشد. به صورت کلی بازاریابی یعنی اتصال بین مشتری و محصولات و خدمات، در مکان و زمان مناسب. در این مقاله قصد داریم در مورد، بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

حتما شما هم روزهایی را به یاد می آورید که کمپین بازاریابی به معنای استفاده از تلویزیون، رادیو و رسانه های چاپی بود. بله حالا زمان آن فرا رسیده است که نظر خود را در مورد روش های سنتی بازاریابی تغییر دهید. آن روزها به سرعت سپری شده اند. اگرچه می توان برخی از روش های سنتی را در برنامه های بازاریابی امروزی نیز گنجاند اما بازاریابی در حال حاضر چیزی بیشتر از آن است. حتما متوجه شده اید که رسانه های موجود به سرعت در حال دیجیتالی شدن هستند. کاهش چشمگیری در رسانه های چاپی به وجود آمده است. البته این موضوع بدین معنی نیست که چنین محیط هایی برای بازاریابی مناسب نیستند. پیشرفت اغلب مترداف با تغییر است. برای اینکه شما نیز خود را با این تغییر هماهنگ سازید باید بتوانید این مسیر را کاوش کنید. پیشرفت هایی که در حوزه دیجیتال به وجود آمده است دنیای بی پایانی از احتمالات را به وجود آورده است. رسانه هایی که به شکل دیجیتال ذخیره می شوند را با عنوان رسانه های دیجیتال می شناسند. برخی از رسانه های دیجیتال در برگیرنده وب سایت، رسانه های اجتماعی؛ کتاب های الکترونیکی و مجلات دیجیتال است.
در ادامه لازم است تا تعریف دقیق دیجیتال مارکتینگ را بدانیم، با ما همراه باشید.

 

تعریف دیجیتال مارکتینگ

 

دیجیتال مارکتینگ شامل استفاده از همه ابزار های الکترونیکی و اینترنتی است. بیزنس ها با کانال های دیجیتال مثل موتور های جستجوگر، سوشال مدیا، ایمیل و بقیه ابزار ها را در خدمت میگیرند تا با مشتریان فعلی و بالقوه خود در ارتباط باشند. (hubspot.com)

 

دیجیتال مارکتینگ بخشی از بازاریابی است که از اینترنت و ابزارهای دیجیتالی مثل دسکتاپ، موبایل ، دیجیتال مدیا و پلت فرم ها برای پروموت کردن محصولات یا خدمات استفاده می کند. ( ویکی پدیا)

 

بازاریابی دیجیتال هر فرمی از بازاریابی محصول و خدمات است که با ابزارهای الکترونیکی انجام می شود (neil patel).

 

دیجیتال مارکتینگ اقدام به پروموت کردن و فروش محصولات و خدمات به وسیله به خدمت گرفتن تاکتیک ها بازاریابی آنلاین، مثل بازاریابی سوشال مدیا، بازاریابی موتور های جستجو (SEM) و بازاریابی ایمیل است.
(Digitalmarketer.com)

 

به عبارتی دیگر بازاریابی دیجیتال یعنی از ابزار های موجود در فضای دیجیتال به شکلی استفاده کنیم که به کسب و کارمان کمک کند به اهداف تعیین شده بازاریابی مان برسیم.

 

چرا بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد؟

 

چرا ما باید کسب و کار خود را به صورت دیجیتال هم بازاریابی کنیم؟ این سوالی است که مطمئنا در ذهن اکثر افراد شکل گرفته است . چرا در عصر حاضر حضور در فضای دیجیتال انقدر اهمیت پیدا کرده است.

 

در تمام جهان میزان استفاده از اینترنت و مشتقات آن در یک دهه اخیر چندین برابر شده است . از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹، استفاده از اینترنت، ۱,۱۵۷ درصد افزایش یافته است.
تا ژوئن سال ۲۰۱۹، عمده کاربران اینترنت در جهان در منطقه آسیا بوده‌اند. ۲,۳۰۰,۴۶۹,۸۵۹ نفر درآسیا از اینترنت استفاده می‌کنند که ۵۰.۷ درصد از آمار کاربران اینترنت در جهان محسوب می‌شود.
۸۹.۴ درصد از جمعیت آمریکا و ۸۷.۷ درصد از جمعیت اروپا به اینترنت دسترسی داشته و به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند. هر دو قاره اروپا و آمریکا، بیشترین ضریب نفوذ اینترنت را دارند.
کشورهای حوزه خاورمیانه، از سال ۲۰۱۰، ۵,۲۴۳ درصد افزایش در استفاده از اینترنت را شاهد بوده‌اند.

 

طبق آمار 79 درصد دارندگان تلفن های هوشمند، حداکثر ظرف پانزده دقیقه، پس از برخواستن از خواب به سراغ موبایل خود می روند، این رفتار برای این است که برایشان جذاب است بدانند که در فضای اینترنت بخصوص شبکه های اجتماعی چه اتفاقی افتاده است و از اخبار روزمره دنیا با خبر شوند.
اغلب افراد پس از بیدار شدن میخواهند بدانند دراینستاگرام، تلگرام، واتس اپ، فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی چه خبر است و همه این ها به علت جذابیت فضای اینترنت است.

 

افراد به طور متوسط تلفن همراه خود را 34 بار در طی روز چک میکنند، چک کردن اینترنت تبدیل به ضمیر ناخود آگاه انسان ها شده است و به یک رفتار عادت گونه تبدیل شده برای همین ما گاهی اوقات حتی بدون هیچ هدفی و بدون اینکه به آن فکر کنیم به سراغ گوشی هوشمند خود میرویم .

 

شاید یکی از مهم ترین علل نرخ رشد سریع کاربران اینترنتی ورود تلفن های همراه هوشمند به بازار بود که این تلفن ها روز به روز در حال ارتقا هستند و امکانات کامل تری را به کاربران خود ارائه می دهند. به این ترتیب کاربر در هر جایی می تواند به اینترنت همراه و امکانات تلفن هوشمند خود دسترسی داشته باشد.

 

با این رشد سریع تعداد کاربران، پیش بینی می شود به خاطر اشباع شدن مصرف اینترنت در برخی قسمت ها، سرعت نرخ رشد کندتر از از قبل شود. با این حال بررسی ها نشان می دهند که دنیا به سمتی پیش می رود که هیچ انسانی نتواند بدون اینترنت کمترین فعالیت های روزمره خود را انجام دهد. در حال حاضر که ما در حل نگارش این مطلب هستیم جهان یکسالی است که با ویروس کرونا دست به گریبان است. و به علت رعایت پروتکل های بهداشتی مردم مجبورند تا خیلی از عادت ها و رفتار های خود را تغییر بدهند. به عنوان مثال مردم در مکان عمومی مثل سابق دور هم تجمع نمیکنند، تمامی ورزشگاه ها سالن های سینما و تئاتر و خیلی از امکان عمومی تعطیل شده است. بسیار از پرواز ها و مسافرت ها لغو شده است. تمامی این تغییرات برای رفتار خرید و رفتار مصرف هم اتفاق افتاده است و شاید بتوان گفت شیوع این ویروس باعث شد کسانی که قبلا به صورت آنلاین خرید نمیکردند نیز خرید کنند یا خیلی از کارمندان به صورت دورکاری وظایف خود را انجام دهند و از طریق بستر های اینترنتی با دیگر همکارانشان ارتباط بگیرند. شاید جالب باشد بدانید که هم زمان با افزایش فوق‌العاده خریدهای اینترنتی در پی شیوع ویروس کرونا، ثروت جف بزوس، رئیس و بنیانگذار شرکت آمازون تا این لحظه به میزان 35 میلیارد دلار افزایش یافته و بهای سهام این شرکت هم به بالاترین حد رسیده است.بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون حالا ١٣٨ میلیارد دلار سرمایه دارد. شرکت آمازون از ماندن مردم در خانه که بعد از شیوع ویروس کرونا هر چه بیشتر به خریدهای اینترنتی روی آورده اند، سود برده است. این در حالی است که در این دوره میلیون‌ها نفر به دلیل شیوع کرونا و تعطیل شدن کسب و کارها در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند و به دنبال گرفتن کمک‌های دولتی برای امرار معاش بودند. ایران نیز از این قائده مستثنا نبوده است و کسانی که در حوزه آنلاین فعالیت میکردند یا با توجه به شرایط به وجود آمده به سرعت از ابزار های دیجیتال و آنلاین برای ارتباط با مشتریانشان استفاده کرده توانستند تا حدی کسب و کارشان را زنده نگه دارند. اما بسیاری از کسب و کار ها بودند و اهمیتی به حوزه انلاین نمیداند و شیوع ویروس کرونا و تغییر رفتار خرید مشتریان باعث شد تا کسب و کار آن ها به مرحله ورشکستگی برسد.
لازم به ذکر است که استفاده از اینترنت و وابستگی رفتار های روزمره ما هر روز بیشتر و بیشتر میشود و کرونا و تمامی عوامل محیطی دیگر تنها نقش کاتالیزور را ایفا میکنند .
نکته اصلی اینکه چرا ما در ایران نیز مانند دیگر نقاط جهان باید کسب وکار خود را با حوزه آنلاین پیوند بزنیم وجود بازار فوق العاده جذابی است که در این سال ها شکل گرفته است. در ادامه مطالبی و آمار هایی بسیار جالبی را میخوانید که نشان می دهد چرا ما باید دیجیتال مارکتینگ را بفهمیم و از ان استفاده کنیم .

 

کاربران اینترنت در ایران:

 

در ژانویه 2020 ، 58.42 میلیون کاربر اینترنت در ایران وجود داشت.
تعداد کاربران اینترنت در ایران بین سالهای 2019 و 2020 5.7 میلیون نفر (+ 11٪) افزایش یافته است.
نفوذ اینترنت در ایران در ژانویه 2020 به 70 درصد رسیده است.

 

آمار نفوذ اینترنت در ایران

 

آمار نفوذ اینترنت در ایران

از طرفی بر اساس اطلاعات سایت https://www.internetworldstats.com/ ضریب نفوذ اینترنت در ایران به 80% رسیده است.

آمار مصرف اینترنت در خاورمیانه

منبع عکس : https://www.internetworldstats.com/stats5.htm#me

اگر ماضریب نفوذ اینترنت را 70 درصد هم در نظر بگیریم یعنی 58 میلیون و 420 هزار نفر ایرانی از اینترنت استفاده میکنند. و این جمعیت فوق العاده زیاد یک بازار و یک فرصت بی نظیر است تا کاربران شبکه های اجتماعی در ایران در ژانویه 2020 ، 33.40 میلیون کاربر شبکه اجتماعی در ایران وجود داشت.

کاربران شبکه های اجتماعی

تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در ایران بین آوریل 2019 و ژانویه 2020 9.4 میلیون نفر (+ 39٪) افزایش یافته است. نفوذ شبکه های اجتماعی در ایران در ژانویه 2020 40 درصد بود.

اتصالات موبایل در ایران

در ژانویه 2020 127.0 میلیون اتصال تلفن همراه در ایران وجود داشت.(برخی از هموطنان بیش از یم خط تلفن همراه دارند)
تعداد اتصالات تلفن همراه در ایران بین ژانویه 2019 و ژانویه 2020 3.0 میلیون (+ 2.4٪) افزایش یافته است. تعداد اتصالات تلفن همراه در ایران در ژانویه 2020 معادل 152 درصد از کل جمعیت بود.

مسیر پر پیچ و خم بازاریابی دیجیتال

همانطور که گفته شد با رشد استفاده از اینترنت و استقبال مردم از آن ، روش های بررسی، انتخاب و خرید مردم نیز در کنار آن تغییر کرده است از این جهت بازاریابی آفلاین همچون گذشت تاثیر گذار نیست. برای همین ما برای رشد و توسعه کسب و کار ها و یا حتی برای زنده نگه داشتن کسب و کار ها باید از تکنیک ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم.
نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه شود این است که، فرد به عنوان صاحب کسب و کار، مدیر بازاریابی و یا یک دیجیتال مارکتر باید بداند که چه کانال هایی در فضای دیجیتال وجود دارد تا بتواند از بین آن ها ابزار های مناسب را برای بازاریابی دیجیتال کسب و کار مورد نظر انتخاب کند. مطلبی که باید به آن دقت شود این است که در حال حاضر تعداد زیادی ابزار دیجیتالی وجود دارد که ما میتوانیم برای بازاریابی دیجیتال کسب و کارمان از آن ها استفاده کنیم اما باید از بین آن ها ابزار یا ابزارهایی را انتخاب کنیم که بیشترین بازدهی را برای کسب و کار ما دارند. به این دلیل که زمان، منابع و انرژی هر کسب و کاری محدود است و نمیتوان در تمامی زمینه های این منابع را صرف کرد و باید به صورت مدیریت شده و با استراتژی این مهم انجام پذیرد.

دیجیتال مارکتینگ

به عنوان مثال اگر شما در حوزه فروش فرش به صورت آنلاین فعالیت میکنید شاید یکی از کاربردی ترین ابزار ها برای شما بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا همان سئو باشد. یا اگر در زمینه دوره های اموزشی کار میکنید شاید راه های مهم برای تبدیل کاربر به مشتری، بازاریابی محتوایی و ایمیل مارکتینگ باشد.
شاید اگر در حوزه تولید شمع های دست ساز فعالیت میکنید، بهترین ابزار برای شما شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام باشد.
معمولا کسب و کار ها برای بازاریابی دیجیتال موفق از یک یا چند ابزار استفاده میکنند که انتخاب این ابزار ها بستگی به نوع کسب و کار ، مخاطب هدف و استراتژی تدوین شده برای رسیدن به اهداف بازاریابی دارد. بنابراین استفاده از تمامی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ یک اشتباه بسیار مهلک است که متاسفانه برخی مدیران این اشتباه را مرتکب می شوند و فکر میکنند که استفاده از چندین ابزار و کانال، احتمال موفقیت آن ها را افزایش می دهد درصورتی که این عدم تمرکز باعث می شود تا منابع سازمان و کسب و کار از بین برود و نتایج مورد نظر نیز بدست نیایند. بجای این کار مدیران و دیجیتال مارکتر های حرفه ای سعی میکنند با تست و آزمون و خطا با حداقل سرمایه، ابزارهای کاربردی مناسب برای کسب و کارشان را مشخص کنند و تمرکز لازم را فقط بر روی آن ها بگذارند. بعد از مشخص شدن ابزارهای مناسب سعی در بهبود نرخ تبدیل می شود و این تلاش به صورت مداوم و مستمر ادامه دارد. این است نکته ای که توجه به آن خیلی از کسب و کار ها را در حوزه بازاریابی دیجیتال سرآمد کرده است.

خدمات دیجیتال مارکتینگ

انواع ابزار ها و خدمات دیجیتال مارکتینگ

اما ابزارها، کانال ها و خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل چه چیز هایی می شود. در ادامه به صورت مختصر تک تک این ابزارها را معرفی میکنیم.

سئو:

سئو برگرفته از کلمه SEO و مخفف عبارت (Search Engine Optimization) راهکاریست در جهت افزایش کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت با استفاده از نمایش وب سایت شما در نتایج طبیعی موتور های جستجو مانند گوگل است. در هر ثانیه 63000 جستجو در گوگل انجام میشود. 93 درصد از خرید های آنلاین با یک جستجو ساده در اینترنت آغاز میشود و 75 درصد از جستجوگر ها در همان صفحه اول بررسی های خود را انجام میدهند و به صفحات بعدی نمی روند. بنابراین بودن در 10 رتبه برتر باعث می شود تا ترافیک و بازدید کنند بالایی به سایت ما وارد شود و از طرف دیگر احتمال فروش ما افزایش میابد که این یکی از مهمترین اهداف هر کسب و کاریست.

اگر  هدف شما افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه سایت تان و در نهایت بالابردن پتانسیل فروش تان است میتوانید انجام خدمات سئو را به من بسپارید.

سئو در کاشان

برای سفارش خدمات سئو همین حالا فرم زیر را پر کنید

اگر  هدف شما افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه سایت تان و در نهایت بالابردن پتانسیل فروش تان است. من میتوانم به شما کمک کنم :

    بنابر این سئو یکی از مهم ترین ابزار ها برای جذب مخاطب در حوزه بازاریابی دیجیتال است که می تواند به بسیاری از کسب و کار ها کمک کند. البته این را نیز فراموش نکنید که بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یک فرآیند زمانبر و هزینه بر است و ممکن است هر کسب و کاری نتواند از پس مخارج آن برآید.

    تبلیغات کلیکی :

    تبلیغات کلیکی یا به اصطلاح PPC یکی از هدف‌‌مندترین روش‌های تبلیغاتی است. کلمۀ PPC مخفف عبارت Pay Per Click به معنی پرداخت به ازای هر کلیک است.
    البته برخی از متخصصان آن را CPC هم (Cost Per Click) می‌گویند. در این روش تنها وقتی هزینه می‌کنید که کاربران نسبت‌ به تبلیغ شما کنجکاو شده و روی آن کلیک کرده باشند. ممکن است هزاران نفر تبلیغ شما را دیده‌ باشند اما شما پولی بابت دیده‌ شدن نخواهید داد! اما مزیت‌ تبلیغات کلیکی تنها به این‌جا ختم نمی‌شود.
    بزرگترین مزیت تبلیغات کلیکی، امکان هدف‌گیری دقیق مشتریان است. یعنی شما می‌توانید دقیقاً مشخص کنید که تبلیغ شما برای چه کسانی و در چه زمانی نمایش داده شود. ما در مقاله مجزا به صورت کامل تبلیغات کلیکی را شرح خواهیم داد اما در اینجا فقط بدانید که تبلیغات کلیکی شامل موارد زیر می شوند :
    بنر های نمایشی
    بنر های همسان

    تبلیغات کلیکی در موتور های جستجو : مثل گوگل که با اسم گوگل ادز می شناسیم یا تبلیغات در موتورهای جستجو محصولات مثل ترب و ایمالز
    تبلیغات ریتارگتینگ

    ایمیل مارکتینگ :

    در واقع ایمیل مارکتینگ یعنی استفاده از ابزار ایمیل و ارسال پیام به مخاطبان هدف در راستای جذب مشتریان جدید و حفظ رابطه با مشتریان قدیمی. محتوای پیام شما می‌تواند شامل تبلیغات، محتوای کاربردی، تخفیف‌ها و پیشنهادات جذاب و متفاوت و… باشد.
    بازاریابی از طریق ایمیل می تواند انواع مختلفی داشته باشد. مثلا:
    میتوان برای بازدیدکنندگان وب سایت که برای دریافت خبرنامه شما ثبت نام می کنند ایمیل هایی به صورت متوالی مبتنی بر محتوا که آنها را آموزش و در نهایت برای تبدیل به مشتری پرورش می دهند ارسال کرد.

    ایمیل مارکتینگ

    برای تعامل بالا با مشترکان میتوان ایمیل ها را به دو دسته کلی تقسیم کرد، یکی برای کسانی که ایمیل هایشان را به صورت مدام باز میکنند و از مطالب خبر نامه استفاده میکنند و کسانی که در گذشته از ما خرید کرده اند. میتوان برای این دو گروه ایمیل هایی جهت خرید و یا خرید مجدد با محتوای فرصت های تخفیفی یا پیشنهاد های ویژه ارسال کرد و ان ها را ترغیب به خرید کرد. میتوان برای خریدارانی که سبد خرید خود را در فروشگاه آنلاین شما رها کرده اند. ایمیل مجدد ارسال شود و آن ها را به ادامه مراحل خرید ترغیب کرد.

    بازاریابی محتوایی :

    بازاریابی محتوا، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار شما است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد. هدف بازاریابی محتوایی، جذب و نگهداری مشتریان به‌وسیله‌ی تولید و سازماندهی محتوای ارزشمند و مناسب به نیتِ تغییر یا تقویت رفتار مشتری است. این نوع بازاریابی، فرایندی مستمر است که در راهبرد کلی بازاریابی شما به بهترین نحو جای می‌گیرد و بر مالکیت رسانه متمرکز است نه اجاره‌ی‌ آن.

    بازاریابی محتوایی

    جو پولیتزی طی چند سال اخیر در کتاب‌ها و سخنرانی‌های خود، همواره تعریف یکسانی را از بازاریابی محتوایی ارائه کرده است: بازاریابی محتوا فرایندی در کسب و کار است که به تولید محتوای گیرا و مجاب‌کننده و توزیع آن برای جلب توجه، جذب و درگیرکردن یک گروه مشخص هدف از مخاطبان، با هدف برانگیختن اقدام‌های سودآور در مشتریان می‌پردازد.
    میتوان انواع محتوا را با دسته بندی زیر تقسیم کرد :
    متنی : مانند پست های وبلاگ، مقالات، متن ایمیل ها و…
    تصویری :
    ویدئویی :شامل کلیپ ها و ویدئو های آموزشی یا تبلیغاتی ، وبینارها، لایو ها و…
    صوتی : پادکست، رادیو
    اینفوگرافیک ها
    کتابهای الکترونیکی

    بازاریابی در شبکه های اجتماعی

    بازاریابی شبکه های اجتماعی :

    بازاریابی شبکه های اجتماعی به استفاده از پلتفرم های شبکه های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان جهت اهدافی چون ساختن برند ، بالا بردن فروش و افزایش بازدید وب سایت و… گفته می شود.
    که رسیدن به این اهداف مستلزم انتشار محتوای عالی در پروفایل های شبکه های اجتماعی شما ، گوش دادن به مخاطبان و درگیر کردن آنها ، تجزیه و تحلیل نتایج و تبلیغات در رسانه های اجتماعی است.
    در ایران اینستاگرام یک بازار بسیار جذاب برای اکثر کسب و کارها ست که میتوانند با فعالیت در آن با مخاطب هدف خود ارتباط بگیرند و آن ها جذب و تبدیل به مشتری کنند.
    شبکه ها اجتماعی که در حال حاضر جز پرطرفدار ترین شبکه ها در ایران هستند شامل :
    اینستاگرام
    فیس بوک
    توییتر
    آپارات
    یوتیوب
    تیک تاک
    لینکدین
    پینترست

    اینفلوئنسر مارکتینگ :

    یکی از بخش هایی که روی خرید افراد تاثیر میگذارد نظر دیگران است به خصوص که افراد تاثیر گذار درباره محصول یا خدماتی نظر بدهند. به جهت اعتبار آن ها نزد مخاطبان احتمال اثر گذاری این نظر و ترغیب شدن افراد به سمت هدف مشخص شده به وسیله آن نظر و توصیه بسیار بالاست از این جهت برندها با افراد تاثیرگذار یا صفحاتی که طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند همکاری می‌کنند تا با استفاده از اعتبار نظرات آن‌ها در نزد مخاطبانشان، محصول یا برند خود را تبلیغ کنند. بر اساس تحقیقات، کاربران شبکه‌های اجتماعی در صورت مواجه شدن با محتوای تبلیغاتی تأثیرگذار، پنج برابر بیشتر نسبت به خرید محصول یا خدمات تبلیغ‌شده تمایل خواهند داشت. برای مثال، آمار نشان می‌دهد که در آمریکا ۴۰ درصد افراد پس از مشاهده‌ی استفاده یک محصول توسط اینفلوئنسر‌ها، آن را به صورت آنلاین تهیه کرده‌اند. در ایران هم با توجه به محبوبیت زیاد شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام (رتبه‌ی هفتم در جهان)، بسیاری از برندها از اینفلوئنسر مارکتینگ برای ساختن آگاهی از برند یا فروش محصولات خود استفاده می‌کنند.

    افیلیت مارکتینگ :

    افیلیت مارکتینگ جز روش‌های بازاریابی است که می‌تواند تأثیر مستقیم بر روی فروش محصولات داشته باشد. درواقع این نوع بازاریابی توسط افرادی خارج از کسب‌وکار انجام می‌شود. به بیان ساده در افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی پیشنهاد خرید یا معرفی محصول بر روی وب‌سایت و یا وبلاگ ناشر افیلیت قرار داده می‌شود و اگر این تبلیغات منجر به فروش محصول شود، مبلغی از طرف صاحب محصول به ناشر افیلیت که بازاریابی محصول را انجام داده، پرداخت می‌شود. این روش یکی از بهترین راه ها برا کسب درآمد اینترنتی است.

    یک فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا را در نظر بگیرید. می‌تواند با استفاده از افیلیت مارکتینگ، فروش محصولات خود را بالا ببرد. دیج کالا با سایت‌هایی که قصد کسب درآمد از طریق معرفی محصول را دارند ارتباط برقرار می‌کند. این سایت‌ها که به آن‌ها ناشران افیلیت مارکتینگ گفته می‌شود، با قرار دادن تبلیغات بنری یا متنی در سایتشان و لینک به سایت دیجی کالا پیشنهاد خرید محصول را به بازدیدکنندگان می‌دهند. درصورتی‌که بازدیدکننده بر روی لینک کلیک کند و از آن سایت خرید کند، دیجی کالا بر اساس درصد های مشخص شده مبلغی را به ناشر تبلیغات پرداخت می‌کند.
    در حال حاضر دیجی کالا یکی از بزرگترین سیستم مشارکت در فروش کشور را راه اندازی کرده است.
    لازم به ذکر است که افیلیت مارکتینک فقط برای سایت های فروش اینترنتی نیست شما میتوانید با سایت های مختلفی کار کنید و هدف های مختلفی را مشخص کنید به عنوان مثال یک سایت به دنبال افزایش اعضای خبرنامه اش است . شما میتوانید با همکاری با آن سایت به ازای اضافه شدن هر عضو مبلغی را دریافت کنید یا به ازای ثبت نام در اپلیکشن مبلغی را دریافت کنید و حالت های مختلف دیگر.

    جمع بندی

    مدت زمان آنلاین بودن مردم نسبت به ۱۲سال گذشته دوبرابر شده است , و چه باور کنید و چه نکنید تعداد افرادی که آنلاین می شوند هنوز رو به افزایش است. هر روزه این جمله را می شنویم که “شکل خرید مردم تغییر کرده است”، به این معنا که بازاریابی سنتی یا همان بازاریابی آفلاین (Offline Marketing) به اندازه گذشته کارآمد نیست. بازاریابی همواره به معنای ارتباط با مخاطبان در مکان و زمان درست است. بازتعریف این مفهوم در دنیای امروز یعنی برآورده کردن احتیاجات مردم در اینترنت یعنی همان جایی که بیشتر زمان خود را در آن سپری می­ کنند. پس در حال حاضر کسب و کار ها برای بقا و رشد باید فعالیت خودشان را در فضای آنلاین شروع و یا بهبود بدهند. بنابراین دیجیتال مارکتینگ نیاز اصلی هر کسب و کاری است که به صورت آنلاین و آفلاین فعالیت می کنند و مشتریان و مخاطبین هدف آنها در فضای دیجیتال حضور دارند. در حال حاضر بازاریابی دیجیتال یک قسمت جدایی ناپذیر در کسب و کارها می باشد. شما می توانید با توجه به کسب و کارتان از ابزارهایی که در این مقاله به آن ها اشاره کردم استفاده کنید. موفق باشید.